En rulltrapp är en kraftdriven kontinuerlig rörlig trappa som är utformad för att transportera passagerare upp och ner korta vertikala avstånd. Rulltrappor används över hela världen för att flytta gångtrafik på platser där hissar skulle vara opraktiska. De viktigaste användningsområdena är köpcentrum, flygplatser, transitsystem , Handelscentra, hotell och offentliga byggnader Fördelarna med rulltrappor är många De har kapacitet att flytta ett stort antal människor och de kan placeras i samma fysiska utrymme som trappor skulle vara. De har inget väntetid, förutom under mycket tunga Trafik de kan användas för att vägleda människor mot huvudutgångar eller speciella utställningar och de kan vara väderbeständiga för utomhusbruk Det beräknas att det finns över 30 000 rulltrappor i USA och att det finns 90 miljarder ryttare som åker på rulltrappor varje år Rulltrappor och deras kusiner, rörliga gångar, drivs med växelströmsmotorer med konstant hastighet och rör sig vid ungefär 1-2 ft 0 3-0 6 m Per sekund Den maximala lutningsvinkeln för en rulltrapp till horisontalen är 30 grader med en standarduppgång upp till ca 60 ft 18 m. Uppfinnelsen av rulltrappan är generellt krediterad till Charles D Seeberger som, som anställd hos Otis Elevator Company , Producerade den första stegetypsvagnen som tillverkades för allmänheten. Hans skapelse installerades vid Parisutställningen 1900, där den vann första pris Seeberger skapade också termen rulltrappa genom att gå med i scala, som är latin för steg, med en minskande Hissens form År 1910 sålde Seeberger den ursprungliga patenträtten för sin uppfinning till Otis Elevator Company. Även om många förbättringar har gjorts, är Seebergers grundläggande design fortfarande i bruk idag. Den består av topp och botten landningsplattformar kopplade av en metallkrok. Två spår, som drar en hopfällbar trappa genom en ändlös slinga. Trussen stöder också två räcken som samordnas för att röra sig i samma hastighet som s Teppsteg. Topp och botten landningsplattformar. Dessa två plattformar rymmer de krökta sektionerna av spåren, liksom växlarna och motorerna som driver trappan. Toppplattformen innehåller motoraggregat och huvuddrev, medan botten håller steget Återvändsbackhjulsdrev Dessa sektioner förankrar också ändarna på rulltrappan. Dessutom innehåller plattformarna en golvplatta och en kamplatta. Golvplattan ger plats för att passagerarna ska stå innan de går in på trappstegen. Denna platta är i jämnhet med Färdigt golv och är antingen gångjärn eller avtagbar för att tillåta enkel åtkomst till maskinen nedan. Kammplattan är stycket mellan den stationära golvplattan och det rörliga steget. Det är såkänt eftersom kanten har en serie klyftor som liknar tänderna på en kam Dessa tänder mäter med matchande klyftor på trappens kanter. Denna design är nödvändig för att minimera klyftan mellan trappan och landningen, vilket hjälper till att förhindra att föremål fångas i t Klyftan. Karmbenet är en ihålig metallstruktur som överbryggar de nedre och övre landningarna. Den består av två sidosektioner som är sammanfogade med korshållare över botten och strax under toppen. Endarna på kardborrebandet är fastsatta vid toppen och bottenlandningen Plattformar via stål eller betongstöd Stativet har alla raka spårsektioner som förbinder de övre och nedre sektionerna. Spårsystemet är inbyggt i spåret för att styra stegkedjan, som kontinuerligt drar stegen från bottenplattformen och tillbaka till toppen i En oändlig slinga Det finns faktiskt två spår en för framhjulen på stegen som kallas steghjulspåret och en för bakhjulen i stegen kallas släpvagnshjulspåret. De relativa lägena för dessa spår orsakar stegen att bilda en trappa När de flyttar sig från under kamplattan Längs raksträckan i spåret är spåren vid sitt maximala avstånd från varandra Denna konfiguration tvingar baksidan av ett steg till 90 grader Vinkel i förhållande till steget bakom den här rättvinkeln böjer trappan i en trappform På överst och nedre delen av rulltrappan, konvergerar de två spåren så att trappans fram - och bakhjul är nästan i rak linje. Detta orsakar trappan Att lägga sig i ett platt arkliknande arrangemang, en efter en, så att de lätt kan röra sig runt böjningen i den krökta sektionen av spåret. Spåren bär trappstegen ner längs undersidan av kupén tills de når bottenlandningen, där de passerar Genom en annan böjd sektion av spåret innan du lämnar bottenlandningen Vid denna tidpunkt separerar spåren och stegen återigen antar en trappkonfiguration Denna cykel upprepas kontinuerligt när stegen dras från botten till toppen och tillbaka till botten igen. Stegen Själva är fasta, endelade, gjutna aluminiumgummi. Gummimattor kan fästas på deras yta för att minska glidning och gula avgränsningslinjer kan läggas för att tydligt indikera sina kanter. G kanter av varje steg klämmas med kamliknande utsprång som möts med kamplattorna på topp - och bottenplattformarna. Stegen är länkade av en kontinuerlig metallkedja så att de bildar en sluten slinga med varje steg som kan böja sig i förhållande till sina grannar Stegets främre och bakre kanter är anslutna till två hjul. Bakhjulen är inställda längre ifrån varandra för att passa in i backspåret och framhjulen har kortare axlar för att passa in i smalare främre spåret. Som beskrivits ovan är spårens läge Kontrollerar orienteringen av stegen. Räcken. Räcken ger ett bekvämt handhåll för passagerare medan de rider på rulltrappan. Det är uppbyggt av fyra distinkta sektioner. Rackets mitt är en reglage, även känd som ett gliderlag, vilket är Ett lager av bomull eller syntetisk textil Syftet med glidlageret är att låta räcket röra sig smidigt längs sitt spår. Nästa lager, som kallas spänningselementet, består av antingen stålkabel eller platt El tejp Det ger ledstången den nödvändiga draghållfastheten och flexibiliteten. På toppen av spänningselementet är de inre konstruktionskomponenterna, som är gjorda av kemiskt behandlat gummi utformat för att förhindra att skikten separeras. Slutligen är det yttre skiktet, den enda delen som passagerare faktiskt Se, är gummiluckan, som är en blandning av syntetiska polymerer och gummi. Detta lock är utformat för att motstå nedbrytning från miljöförhållanden, mekanisk slitage och mänsklig vandalism. Räcken är konstruerad genom att mata gummi genom en datorstyrd strängsprutningsmaskin för att producera Lager av önskad storlek och typ för att matcha specifika beställningar. Komponentskikten av tyg, gummi och stål formas av kvalificerade arbetare innan de matas in i pressen, där de smälter samman. När den är monterad dras den färdiga räcken längs dess Spåra av en kedja som är ansluten till huvuddrevet med en serie remskivor. Ett antal faktorer påverkar rulltrappan de Tecken, inklusive fysiska krav, läge, trafikmönster, säkerhetshänsyn och estetiska preferenser. Först och främst måste fysiska faktorer som det vertikala och det horisontella avståndet spännas beaktas. Dessa faktorer bestämmer stigningen på rulltrappan och dess faktiska längd. Att bygga infrastruktur för att stödja de tunga komponenterna är också en kritisk fysisk angelägenhet. Plats är viktigt eftersom rulltrappor ska vara belägna där de lätt kan ses av allmänheten. I varuhus bör kunderna enkelt kunna se varorna. Dessutom upp och ner rulltrappor Trafiken ska vara fysiskt åtskilda och borde inte leda till begränsade utrymmen. Trafikmönster måste också förväntas i rulltrappsdesign I vissa byggnader är målet helt enkelt att flytta människor från en våning till en annan, men i andra kan det finnas ett mer specifikt krav, t. ex. Som trampa besökare mot en huvudutgång eller utställning Antal passagerare är Viktigt eftersom rulltrappor är utformade för att bära ett visst antal personer. Till exempel kan en rulltrappor med en bredd på ca 1 5 fot 0 45 m per sekund röra uppskattningsvis 170 personer per fem minutersperiod. Bredare modeller som reser upp till 2 fot 0 6 m per sekund kan hantera upp till 450 personer under samma tidsperiod. En rulltrappas bärförmåga måste överensstämma med den förväntade högtrafikbehovet. Det är avgörande för applikationer där det finns plötsliga ökningar av antalet passagerare. Till exempel rulltrappor Som används i tågstationer måste utformas för att tillgodose topptrafikflödet som släpps ut från ett tåg utan att orsaka överdriven bunkning vid rulltrappens ingång. Givetvis är säkerheten också stor angelägenhet i rulltrappens konstruktion. Brandskydd av en rulltrappor med rulltrappor kan tillhandahållas Genom att lägga till automatiska sprinklers eller brandsäkra fönsterluckor till öppningen eller genom att installera rulltrappen i en sluten brandskyddad hall. För att begränsa risken för överhettning, ade Quate ventilation för utrymmen som innehåller motorer och växlar måste tillhandahållas Det är föredraget att en traditionell trappa ligger intill rulltrappan om rulltrappan är det primära transportmedlet mellan golv. Det kan också vara nödvändigt att tillhandahålla en hisslift intill En rulltrappor för rullstolar och handikappade Slutligen bör hänsyn tas till rulltrappens estetik Arkitekterna och konstruktörerna kan välja mellan ett brett sortiment av stilar och färger för räcken och tonade sidopaneler. Tillverkningsprocessen. Den första etappen av rulltrappan Konstruktion är att fastställa konstruktionen enligt ovan. Rulltrapptillverkaren använder denna information för att konstruera lämpligt anpassad utrustning Det finns två typer av företag som levererar rulltrappor, primära tillverkare som faktiskt bygger utrustningen och sekundära leverantörer som konstruerar och installerar utrustningen I De flesta fall får de sekundära leverantörerna den nödvändiga utrustningen T från de primära tillverkarna och göra nödvändiga ändringar för installationen Därför monteras de flesta rulltrapporna hos den primära tillverkaren. Spåren, stegkedjorna, trappmonteringen och motorväxlarna och remskivorna är alla bultade på plats på kupén före leverans. , Måste landningsområdena vara beredda att ansluta till rulltrappan. Till exempel måste betongfittings hällas och stålramen som håller spärren på plats måste bifogas. Efter att rulltrappen har levererats är hela aggregatet uncrated och jockeyed i position Mellan de övre och nedre landningshålen Det finns en mängd olika metoder för att lyfta trussenheten på plats, varav en är en saxlyftanordning monterad på en hjulplattform. Sakslyften är utrustad med en lokaliseringsenhet för att hjälpa till i vertikal och vinkelformad Inriktning av rulltrappan Med en sådan anordning kan den övre änden av kupén lätt anpassas till och stödjas sedan av en supp Ortväggen i samband med den övre landningen Nedre delen av bygeln kan därefter sänkas ned i en grop som är associerad med golvet i den nedre landningen. I vissa fall kan spåren sändas separat från resten av utrustningen. I en sådan situation Försiktigt spolas och packas för frakt. De ansluts sedan till lämpliga kedjor efter att rulltrappan är installerad. Gör slutliga anslutningar för strömkällan och kontrollera att alla spår och kedjor är ordentligt inriktade. Ändra alla motoriserade element fungerar korrekt, så att Bälten och kedjor. En rulltrappor är en kontinuerligt rörlig trappa Varje trappa har ett par hjul på vardera sidan, en på framsidan av steget och en bakom. Hjulen går i två skenor. Inre rälsdips under ytterskenan, så att trappans botten plattar, vilket gör det lättare för ryttarna att gå och stänga. Mjukt och med rätt hastighet, och att nödbromsen sitter Stammen är aktiverad Stegets slitbanor måste vara tillräckligt långt ifrån varandra så att de inte klämmer fast eller gnider mot varandra. De bör dock placeras så att inga stora luckor föreligger, vilket kan öka risken för skada. Kvalitetskontroll. Koden för Federal Förordning CFR innehåller riktlinjer för kvalitetskontroll av rulltrappor och fastställer minimikontrollstandarder Som anges i koden ska hissar och rulltrappor granskas noga med intervaller om högst ett år. Ytterligare månatliga inspektioner för tillfredsställande drift ska utföras av utsedda personer. Postas i närheten av rulltrappen eller vara tillgänglig vid terminalen Dessutom anger koden att rulltrappens maximala belastningsgränser ska läggas upp och inte överskridas. Ytterligare säkerhetsstandarder finns också i American Society of Mechanical Engineers Handbook. Alla innovationer i rulltrappor Tillverkning har gjorts under senare år Till exempel har ett företag nyligen de Veloped en rulltrapptrappare En annan har utvecklat en rulltrappor som är lämplig för transport av rullstolar. Sådana framsteg kommer sannolikt att fortsätta när industrin expanderar för att möta marknadens förändrade behov. Dessutom väntar industrin en tillväxtspurt som oanvända marknader som Kina och Ungern Börja känna igen fördelarna med rulltrappteknik. Var du ska läsa mer. Barney, GC ed Hissteknik Ellis Horwood, 1986.Exalator till Pips Methodology Trading System - Forex Strategies - Forex Resources - Forex Trading-free Forex trading signaler och FX Forecast.41 Escalator till Pips Methodology Trading System. Submit av JanusTrader skrivet av Forex Factory. Jag använder det här bara på GBPJPY men jag är säker på att den kan användas på valfritt par. Ett par är tillräckligt för att jag ska koncentrera mig på och tjäna pips från att jag har satt upp 4 diagram Vid 15 minuter 15M, 30 minuter 30M, en timme 1H och 4 timmar 4H. Jag använder och behöver bara en enda indikator, den stokastiska långsam inställd till 5,3,3 Våra branscher är alltid ini Förklaras av en enkel serie av händelser som händer över flera tidsramsstokastik Om du behöver en förklaring av stokastiken hittar du den inte här, snälla se på Internet.1 Ignorera K, D cross.2 Vänta alltid på 4H-diagrammet till Leda vår post.3 Långa affärer skrivs in när alla 4 tidsramsstokastikerna rör sig uppåt och de solida linjerna är över eller vid 20.4 Korta handlar skrivs in när alla 4 tidsramsstokastiker rör sig nedåt och de fasta linjerna är alla under eller vid 80. Dessa fyra regler är vår grund för att komma in i en handel. Jag önskar att det var så enkelt för varje handelsinträde och det mesta är det dock. Det finns emellertid alltid några avvikelser att titta på och dessa förklaras i följande diagram. Regler välj något av nedan.1 Avsluta med ett förutbestämt pipbelopp.2 Avsluta när du ser en omgång i en eller flera tidsramar.3 Avsluta när 15M träffar linjen 80 långt 20 short.4 Avsluta när någon av Andra tidsramar träffar linjen 80 lång 20 kort.5 ALDRIG Använd 4H-diagrammet 80 eller 20 för att avsluta. Om du tittar på utgångsreglerna kan du se varför jag kallar detta rulltrappan till pips När vi går in i en handel kör vi 15M, sedan 30M och slutligen 1H-stokastiska diagrammet till antingen 80 linjen lång eller 20 linjer kort. Jag tror att jag faktiskt kunde skriva en bok på stopp. Det är faktiskt en av de svåraste sektionerna att skriva och hålla kort. Jag ska bara berätta hur jag använder slutar och lämnar den vid Det. Stopp används för att skydda mitt konto eller min vinst Jag använder aldrig stopp för att stoppa en dålig handel Stokastiken stoppar min handel, inte stoppet Det betyder att jag har full kontroll över min handel och det är baserat på samma exakta Metod som jag använder för att göra pips Jag ger min handel massor av rum vanligtvis 70-100 pips borta från pris Mitt stopp kommer att träffas om det finns något onormalt händer i världen eller på marknaden, inte för att stokastiken är. Förlora aldrig med lönsamma pips Du förlorar bara när du förlorar en pip-vinst. Flytta alltid ditt stopp för att skydda dig Din vinst Aldrig gråta över förlorade pips om du har gjort minst 1 pip Du kommer att ha en annan handel för att göra fler pips, men hur många pipförluster kan du överleva. Ju mer marginal du har mindre risk du kommer att vara på för en enda handel 500 Mini kontohandlare har mycket risk för varje handel du måste acceptera detta och få din nästa 500 redo när något händer. Om du handlar för att skydda 500, kommer du att ha en extremt tuff tid att göra pips i Forex eftersom du enkelt ska sätta För lågt slutar försöker skydda för lågt en marginal Jag säger inte att du behöver förlora din 500 på en enda handel Det jag säger är att du inte stannar som du bara har 500 att handla med, även om det är allt du har . Om du är osäker på min stopteori Sitta och kolla på mina affärer i min tidskrift och kolla hur ofta jag slår mitt slut eller hur mycket jag förlorar från stopp. Se sedan hur mycket jag förlorar. Då förstår du vad jag skriver om och du Kommer att ha större förtroende för vad jag föreslår. Alla diagram är bara stochast Ic-indikatorer från GBPJPY Alla tider är GMT Alla diagram har stokastik från topp till botten av 15M, 30M, 1H och 4H Vertikalt streckad linje i varje diagram identifierar en betydande tid som diskuteras i varje diagram. Dashed horisontella linjer längst upp och ner i varje diagram Identifiera 80 topp och 20 botten linjer. Jag har med vilseledande lämnat priset ur varje diagram för att visa att vi inte behöver prisdiagrammet för att veta var vår handel är, även om vi vet hur stokastik och prisflytta tillsammans är extremt fördelaktiga. Vi är egentligen bara Behöver pris för att veta hur många pips vi gör, eller hur nära vi är till vårt stopp. Varje lång handel du anger ska likna det här diagrammet. I denna följd är 15M högre än vad vi skulle vilja, och 4H har just klarat 20 linje som inte är idealisk. Notice varje tidsram stokastisk för denna långa handel är ovan. Notice också att vi inte gick in i denna handel tills 4H crossed. the 20 line Det finns en stor vilseledande idé i handel som long. term diagram Identifiera trenden Det här är falskt Långtidsdiagrammen visar oss bara vad korttidsdiagrammen har gjort. There is. no garanterar för att ett långsiktigt diagram bara börjar en up. trend det fortsätter att gå upp Men vi vet om our. short Kortsiktiga diagram övergår, vårt långsiktiga diagram kommer att påverkas. Du kanske tror att jag klipper hår på en definition här, men jag försöker inte att skingra ett falskt tänkande att du. förmodligen har jag inte vet hur många Gånger människor säger det. 15M gör sådan och sådan men det är för kort en tidsram. För att göra allt jag kan säga är att öppna dina ögon, 15M-diagrammet är att berätta något. Statistiskt vet vi att stokastiken kommer att uppträda på ett visst sätt. Den här situationen har vi en 99 chans att vi kommer att fortsätta vårdnadsrörelsen i pris baserat på alla fyra tidarna. Frames Det enda jag inte vet är hur långt priset kommer att gå. Vad kommer att diktera gränsen för flytten Kommer att vara.15M, 30M och 1H-diagrammen. Ju högre tidsramen I. rid på rulltrappan desto större är risken för ett prisdrag i motsatt riktning. Ju högre jag går desto mer pips. Jag har redan Gained. Getting tillbaka till min förklaring av trender och tidsramar Varje. movement i en lägre tidsram kommer att påverka tidsramarna. om det är graden att en lägre tidsram påverkar en larger. time-ram som visar vad vårt pris kommer att göra Why. Because lägre tidsram rörelser bygga längre tidsram. Tochastic Trading Method II E Skalator II - Forexstrategier - Forex Resources - Forex Trading-fritt forex trading signaler och FX Forecast.43 Stokastisk Trading Method II Rulltrappor II. Submit av Forexstrategiesresources. Stochastic Settings 5,3,3 och 14,3,3 hög låg, enkel användning Endast K linje och överlagring i ett indikatorfönster. Direction 4H korsning 20 från under 20 handel lång, korsning 80 från över 80 handel kort. Tidsramar 15, 30, 1H och 4H. Långa inmatning när 15M, 30M, 1H och 4H stokastik Flyttas upp över 20. Inträde kommer in när 15M, 30M, 1H, 4H stochastics rör sig ner under 80. 4H är din signalindikator det är ett handelsnamn. Nu kan du handla någon av de 15 30 1H 4H Tidsramar eller kombination därav beroende på din risknivå. Bästa inmatningen i en mindre tidsram kommer att vara när den lilla tidsramen på ett långt kors 20 eller bara före 4H-indikationen. Din utgång på den långa tiden kommer att vara när en tidsram 15 30 1H 4H träffar 80 lång Du kan ange någon tidsram efter 4H-signalen i th E-riktningen för 4H-rörelsen. Lång utgång vid stokastik på 15M-träffarna 80 eller 30M-träffarna 80 eller 1H-träffarna 80 eller 4H-träffarna 80. Avsluta vid stokastik på 15M träffar 20 eller 30M träffar 20 , Eller 1H-träffarna 20 eller 4H-träffarna 20. De mindre tidsramarna kommer att träffa utgångsmålet oftare men du gör mindre pips än den längre tidsramen som går ut dig kan välja vilken tidsram som helst för att avsluta.
Få upp till 92 var 60: e sekund. Uppföljning visar europe. SWEAT och E 2002 Ofta kan du personifiera portaler för att få finansiella nyheter. Hantera skatterna De gemensamma fonderna själva är befriade från att betala federala skatter. Se även varians beräkna sannolikheten att variabeln ligger inom z - Standardavvikelser, 201 definierade, 195, 291, 292, 328 Beskrivande statistikverktyg för 227 DSTDEV - och DSTDEVP-funktioner för, Handel visar europeiska funktionsfunktioner för 162 som normaldistributionsparameter, 297 översikt, 291292 av en befolkning, 174176, 196 europ En befolkning, alternativ, 163164, 196 befolkningsstatistik jämfört med statistik för statistik, 197 avprov, 162,174176,195196 av ett prov, alternativt, 196 Handel visar europa durope för, 195196 STDEVA funktion för, 196 STDEVP funktion handel visar europa, 196 STDEVPA funktion För, 163164, 197 varians relaterad till, 292 z-test värdesberäkning, Online binär options system 593 Konfigurerbar Logic Blocks handel visar Eur...
Comments
Post a Comment